בתחילת הדרך העסקית, ולא רק אז, הקשרים וההזדמנויות הן הדבר העיקרי שאנחנו מחפשים מדי יום.
לקראת פגישה עם משקיע חשוב / ספק לקוחות מרכזי היינו נערכים היטב ומשקיעים מחשבה על מה נאמר ואיך נציג את עצמנו.
מה היה קורה אם כאשר אנחנו עולים במעלית והאנחנו יודעים שהאדם המשמעותי ביותר לקריירה שלנו נמצא בה איתנו?
יש לנו אפשרות עד לפתיחת הדלתות לתפוש את תשומת ליבו.
"נאום המעלית" הינו אחד הרעיונות השיווקיים הידועים.
60 השניות במעגל רישות עסקי אינן בדיוק "נאום המעלית".
יש לנו הזדמנויות נוספות בפגישות אחת על אחת ובכל מעגל להשתכלל ולהציג עצמנו בצורה אפקטיבית יותר.
ובכל זאת, מספר טיפים להצגה עצמית אפקטיבית:
כללי "עשה" בהכנה:
הגדירו מטרה. קצרה ומדויקת. ב- 60 שניות לעולם לא נוכל לומר כל מה שאנחנו רוצים לספר.
תאור מלא של "איך הגעתי עד הלום" – קצת יותר מדי…
רשמו על דף את הדברים החשובים שהייתם רוצים לומר. בנקודות.
החליטו מה חייב להיות ועל מה ניתן לוותר, לפחות הפעם.
מה מייחד אותי? שימו לב להתייחס לקהל שלכם: מהו הפתרון שאתם מציעים לאדם שנהנה משרותיכם,
למה דווקא אתם, מה היחוד שלכם ולמה זה בכלל צריך לעניין את הקהל שלכם.
משפט פתיחה: שם מלא +הגדרה שונה וייחודית לעיסוק שלי. ("מגשימה את חלומה של כל כלה" " סוגר את ה"חור בארנק"…)
תהיו ספציפיים. זו לא רשימת קניות במכולת !!! פוקוס הוא מאוד חשוב. אם תתארו הרבה מאוד תחומים והמון קהלים רלוונטיים,
התוצאה עלולה להיות בלבול של השומעים לגבי מי ומה מתאים לכם ביותר.
תרגול ואימון. לבד, מול בני המשפחה, באוטו. כדאי לחזור על ההצגה העצמית,כדי לחוש בנוח יותר.
חשוב להתייחס כמובן למגבלת הזמן.
כללי "עשה" בהצגה:
לחייך, תמיד חשוב וכדאי
קשר עין, הביטו בחברים אחרים. המקדו למספר שניות ואז המשיכו עם תנועת העיניים. לא מומלץ לדבר "מעל לראש" של המאזינים. לא כדאי להביט מטה או על חלקי הגוף שלך. "העיניים הן החלון לנשמה".
שימוש נכון בקול: שימו לב האם אתם נשמעים מונוטוניים מדי, שקטים מדי, מהוססים מדי…
"תנו את הנשמה".
זה עדיין לא "נאום המעלית", שגם אליו יש להתכונן.
אך זו יכולה בהחלט להיות הפתיחה לכל הזדמנות עתידית שבה תדרשו להצגה עצמית קצת יותר מפורטת.
זכרו,
יש לנו מטרה בהצגה עצמית של 60 השניות הללו, לעורר עניין, לשמש "טריגר" למפגש.
הן אינן במקום מצגת או שיחת הכרות מעמיקה.
הן רק חלון כדי להציץ לעולמך המופלא.
בהצלחה,
רוית
כתיבת תגובה