אני שומעת לאחרונה לא מעט דיונים בנושא העסקים והמלחמה.
מה לעשות או לא לעשות בתקופה הזו.
ישנן לא מעט דיונים כאלה בפייסבוק, ולצערי גם לא מעט ביקורת שמושמעת בגלוי או באופן יותר מעודן.
"זה לא נכון לקדם את העסק"….
"איך אפשר לפרסם כדי למכור משהו בתקופה כזו…?"
ואני יודעת שכולנו מתלבטות בעניין.
יש האומרים "חייבים להמשיך בשגרה…" – אז זהו שאין ממש שגרה כרגע.
לומר שיש שגרה זו התעלמות מהמצב, ולטעמי, זה לא מציאותי.
כל אחת מאתנו חשה את השיבוש של השגרה.
הילדים הצעירים שנמצאים בבית וצמודים הרבה יותר, ילדים ו/או בעל מגויסים או בצבא…
יחד עם זאת, אנחנו בעלות עסק קטן, ואנחנו מאוד רוצות שימשיך ויפעל ויפרנס אותנו.
מה אפשר לעשות?
אין ממש כללים ברורים.
ובכל זאת נקודות למחשבה ותשומת לב:
- להקצות פרקי זמן (ולו הקצרים ביותר) מדי יום לעשיה שקשורה לעסק.
- אין שגרה. לכן כדאי לעשות דברים שאנחנו פחות עושים בשגרה. דברים שדחינו בשוטף ניתן לעשות עכשיו.
- תכנון ומחשבה על "היום שאחרי".
המציאות שלנו כרגע כל כמה שהיא קשה ולא נעימה היא זמנית. החזרה לשגרה כשתגיע תהיה מעט קלה יותר, מבחינה עסקית, אם נקדיש מחשבה ותכנון היום נקצור פירות בחזרה לשגרה. - פנייה שיווקית – כל אחת לפי תחושתה כמובן.
אולם יש מקום לשמור על איזושהי רמה של פנייה שיווקית. לכוון ולהתאים אותה למצב ולתקופה, לגלות רגישות והבנה. - למי ניתן לפנות ולהציע – קודם כל, אם התחום שלך רלוונטי ויכול לסייע בתקופה הזו, אין לי ספק שכדאי וחשוב להציע את הפתרון שלך.
הרגישות יכולה להיות במחירים סמליים או בעשייה התנדבותית בתחום העסקי שלך.
דבר נוסף, בתקופה כזו, מעט יותר מורכב לפנות לאנשים שאינם מכירים אותנו, ליצור הזדמנויות חדשות.
אולם, ניתן לרענן ולחדש קשרים עם לקוחות עבר. להתעניין בהם, לשאול לשלומם. מתוך כך יתכן שיעלה צורך כרגע או יעלו רעיונות לעסקאות עתידיות.
אני מאמינה שכדאי להפעיל שיקול דעת, תמיד. עכשיו במיוחד.
מציעה שתלכי בראש ובראשונה עם מה שמרגיש לך נכון.
מברכת אותך ואת כולנו בשקט ושלווה.
רוית
כתיבת תגובה