לא כתבתי כבר מזמן. העברתי תכנים בסרטונים, סדנאות.
מאמרים וכתיבה… הרבה פחות.
למה??? האמת? נתקעתי.
עסקתי בתקופה האחרונה בהגדרה מחודשת של העסק שלי.
וכמו שאתם וודאי יודעים כרוך בהרבה מחשבה והתלבטות, בחירה וויתור והתמודדות.
התמודדות עם שאלות, תהיות, מחשבות…חסמים…
זה גרם לי לחשוב על מצבים של תקיעות. חסמים. והתיישבתי לכתוב לך על זה.
על חסמים… או על מה שעומד ביני לבין ההצלחה שלי…
אחד המשפטים החביבים עלי ביותר הוא : "בין אם אתה חושב שתצליח ובין אם אתה חושב שתכשל, בשני המקרים אתה צודק" (הנרי פורד).
הילדים שלי מכירים אותו היטב…
אני מאמינה שמה שמעכב אותנו ו"תוקע" אותנו, אלו הן המחשבות שלנו (גם הנרי פורד מאמין בכך. אני בחברה טובה).
– "אני לא טוב/ה בזה"
– "זה לא מתאים לי…"
– "אני אף פעם לא הצלחתי בזה…"
– "אין לי את מה שצריך כדי להצליח"
דרך אגב, על איזו הצלחה מדובר? באיזה תחום? ממש לא משנה. זה דומה בכל תחומי החיים.
מקובל לכנות מחשבות אלה בשם: אמונות מגבילות, חסמים, שדונים, או באופן רחב יותר מחשבות מעכבות.
כמאמנת מכירות לנשים בעלות עסק עצמאי, אני נתקלת בהרבה מחשבות מעכבות כאלה על מכירות… על כסף… הצלחה
מכירות את זה?
– "אני לא טובה במכירות…"
– "אנשי מכירות הם חלקלקים ונוכלים"
– "מרבה נכסים מרבה דאגה"
ואתן בטח מכירות עוד כאלה. פתגמים, אסוציאציות שעולות לכן כשמדברים על הנושאים הללו. כך תוכלו לזהות את המחשבות המעכבות שלכן.
כבעלות עסק אנחנו יודעות שאם לא יהיו לנו לקוחות לא יהיה עסק. נכון? וכדי שיהיו לקוחות כדאי שנמכור למישהו… J
מציעה להיזכר בעשיה המקצועית. מה הלקוחות שלך אומרים? מדוע הם בחרו להגיע אליך? מדוע הם חוזרים שוב? ממה במיוחד הם נהנים ונתרמים בקשר איתך?
מה החיבור שלך לעסק שלך? מה הדבר שמהנה אותך בעסק? מה חשוב לך בעשייה שלך?
הנקודות הללו יאפשרו לך להתחבר לעשיה מצד אחד ומצד שני לראות ולהזכר בערך שהלקוחות מקבלים ממך.
הרי מכאן ניתן לומר שאם בעסק שלך לא יהיו מכירות זה בעצם ממש עוול ! בעיקר ללקוחות הפוטנציאליים. אלה שעדיין לא נהנים מהמוצר או השרות שלך.
וזוהי כמובן זווית שונה לגמרי להתבונן על נושא המכירות בעסק שלך.
ומזכירה לך שוב את הנרי פורד: "בין אם אתה חושב שתצליח ובין אם אתה חושב שתכשל, בשני המקרים אתה צודק".
מאחלת לך הרבה הנאה והצלחה מהמכירות בעסק שלך,
רוית
כתיבת תגובה