7 דברים שכל מעצבת פנים צריכה לדעת
העידן העסקי שאנו חיות בו מאופיין בשפע. שפע מאפשר ללקוח הרבה אלטרנטיבות, מגוון ובחירה.
הלקוח בררן יותר, נאמן פחות ויודע הרבה יותר בכל תחום.
כבעלת עסק את ודאי מרגישה עד כמה זהו עידן מאתגר.
כל בעלת עסק נדרשת להרבה ידע, כלים והתנהלות נכונה בתחומים רבים ושונים, מעבר לתחום המקצועי בלבד.
הכנתי לך רשימה של 7 דברים שחשוב שתדעי כבעלת עסק בתחום עיצוב הפנים.
1. מקצועיות היא תנאי הכרחי להצלחה! אולם, זה אינו התנאי שיבטיח לך אותה.
בתחילת הדרך, וגם בהמשכה, אנחנו משקיעות הרבה מאוד בתחום המקצועי שלנו.
למידה נוספת, התמקצעות.
כל אלה, כמובן, הכרחיים וחשובים להצלחה שלנו.
אולם, לעיתים יש בעלות עסק שחושבות שיש קשר ישיר בין מקצועיות להצלחה בעסק.
וזה לא ממש כך.
אפשר להיות מקצועניות מאוד ולא להצליח בעסק.
מדוע?
מכיוון שהצלחה עסקים מחייבת התנהלות בתחומים עסקיים.
מחייבים להשקיע ולפעול נכון בתחומי השיווק והמכירות כדי ליצור את הפעילות בעסק.
ואז, יש אפשרות להוציא לפועל את המקצועיות שלנו.
2. לתת ערך בחינם זה חשוב. אולם, יותר מדי חינם הורס את הערך.
היום, בעידן של שפע כמו שאמרנו, ידע ניתן למצוא בקלות באינטרנט. בכל תחום.
לכן, לתת ידע בחינם יכול להיות כלי חשוב בקידום הפעילות העסקית.
אחד המכשולים הוא כמה לתת, מתי להפסיק ולהפוך את הלקוח למשלם.
בתחום עיצוב הפנים, מקובלות פגישות היכרות.
חשוב לדעת ליצור את הפגישה כך שתישאר בחלק של ההיכרות ולא תהפוך לשעת ייעוץ מלאה.
ליצור עניין, אמון וביטחון שיובילו להחלטה על עבודה משותפת.
3. שיווק מפה לאוזן הוא איכותי ואפקטיבי ביותר. האם אפשר להסתפק בכך?
ברוב התחומים כמו גם בתחום העיצוב, שיווק מפה לאוזן, הוא כלי משמעותי בשיווק בכל שלב של הדרך העסקית שלנו.
אולם, זהו שיווק פסיבי בעיקרו.
כמעצבת פנים חשוב לטפח ולעודד את הלקוחות הקיימים ולקוחות העבר כך שישווקו אותך באופן אקטיבי יותר.
חשוב לזכור ולכוון את הלקוחות המרוצים שלך להמליץ עליך.
כמובן, יש לבחור ולבנות את ערוצי השיווק שיתאימו לך ולעסק שלך.
4. לתת ללקוח הפוטנציאלי פרטים, זה לא לסגור עסקה!
הרבה פעמים אחרי שנפגשים עם לקוחות לפגישת מכירה ונותנים להם את כל הידע,
הפרטים והתשובות לשאלות נראה כאילו בזה תם החלק שלנו, כבעלות עסק.
אולם, סגירת עסקה היא הרבה מעבר לכך.
להראות ללקוח את הדרך לחלום שלו,
לצעוד איתו בה ולדאוג שאת ההחלטה יעשה אתנו ולא עם מישהו אחר. רק כך נסגור עסקה עם הלקוח.
5. תחום העיצוב הוא תחום עם מעורבות גבוהה. מה זה אומר לגביך?
בנייה חדשה או שיפוץ זו אחת מההחלטות המרכזיות בחיים של רוב האנשים.
החלטה שמערבת סכומי כסף גדולים, שינוי מהותי, מעורבות רגשית ומשפיעה לטווח ארוך.
עיצוב בית הינו גם תחום שיש בו מספר גורמים מקבלי החלטה.
גם אם נראה לך שאת מנהלת שיחה עם זוג, למעשה, את מנהלת שיחה נוספת עם גורמים נוספים המשפיעים על קבלת ההחלטה.
הורים משני הצדדים, חברים בעלי השפעה ועוד.
מכאן, שבכל שיחה שאת מנהלת את צריכה לזכור שהמסר שלך עובד לגורמים נוספים.
חשוב לדעת מי הגורמים הנוספים המעורבים ומשפיעים על ההחלטה כדי לדעת איך להעביר את המסרים גם אליהם.
6. האם את יודעת מה הלקוח מחפש?
זו נשמעת שאלה פשוטה.
אולם, לקוחות שונים זה מזה. ברצונות שלהם, בסגנון החיים שלהם, בדברים שמרגשים ומשמחים אותם, ובמה שגורם להם להגיב.
כך שמעבר לפרויקט עצמו: בית חדש או שיפוץ של בית, עיצוב חלל עסקי, מסחרי או משרד החלק המשמעותי הוא האדם.
העיצוב צריך לגעת בחלום של הלקוח.
אולם בשיחה עצמה חשוב לשלב בין החלום לבין החלקים הרציונאליים.
דיבור על חיסכון, התייעלות והשקעה נבונה יחד עם תיאור העתיד המחכה בסיום הפרויקט.
כל זה מבוסס על תהליך מדויק של שאילת שאלות והקשבה עם הצגה מתאימה של המסרים.
7. אני מעצבת פנים ואין לי ממש חשק להתעסק בשיווק ומכירות.
הדבר המרכזי שלא תמיד הכינו אותך אליו כשלמדת עיצוב פנים….
היציאה לדרך עצמאית ובניית עסק מצליח בעיצוב פנים אינה יכולה לקרות ללא שיווק ומכירות.
לדעת ולהכיר כלים ואמצעים לשווק את עצמך, לנהל שיחת מכירה איכותית,
לסגור עסקה, לבצע מעקב אחר לקוחות ומתעניינים הם חלק מניהול עסק בכל תחום.
עיצוב הפנים אינו יוצא דופן.
בשלבים ההתחלתיים של העסק (ובהרבה מקרים גם בהמשך) את זו שתוכל להציג את העסק בצורה הטובה ביותר.
את תהיי המדויקת ביותר, המשכנעת ביותר והנלהבת ביותר.
אף אחד לא יוכל למכור אותך ואת העסק שלך טוב כמוך.
את יכולה ללמוד איך להיות מובילת מכירות עבור העסק שלך.
אם תבחרי להצליח!
רוצה לדעת מה ניתן לעשות כדי לקדם את עצמך לקראת עסק מצליח?
הכניסי פרטים בטופס ותקבלי פרטים וסילבוס לסדנת "מעצבות הצלחה"