ההבדל בין הצלחה לכשלון טמון במקרים רבים בתכנון ובחשיבה המושקעים בתהליך.
כתיבת קורות חיים, שליחתם והמתנה למענה הם חלק מרכזי בחייו של מחפש עבודה.
יחד עם זאת, זהו לא השלב הראשון.
ההצלחה בכתיבת קורות חיים מתחילה בתהליך החשיבה והברור. היכולת לענות בצורה מדוייקת וברורה על מספר שאלות:
2. בתחום זה, איזה מקצוע אני מחפש?
4. מהן החוזקות שלי? אותם יתרונות מקצועיים ואישיים שאני מביא איתי?
5. מה בתכונותיי ובכישורים שלי עלול לעכב אותי מלהצליח בתפקידים מסויימים?
אחרי שאתם יודעים להשיב על השאלות הללו אפשר לגשת לכתיבת קורות החיים.
קודם כל, חשוב לציין, לא מומלץ לכתוב מסמך קורות חיים אחד ולשלוח אותו לכל מודעה או משרה הנראית לכם. כדאי להתאים את מסמך קורות החיים למשרה או לתפקיד בקשר אליו אתם פונים. קורות חיים "בהתאמה אישית".
נתחיל בהכרת המבנה הפורמלי, המקובל, למסמך קורות חיים:
פרטים אישיים:
כתובת מגורים
טלפון להתקשרות
פרטי מייל
תאריך לידה (תלוי בגיל, לא חובה)
קורסים והשתלמויות: כאן המקום לרשום, במבנה זהה, קורסים ולימודי תעודה למיניהם.
נסיון תעסוקתי:נתחיל ממקום העבודה האחרון ונלך אחורנית. יש לציין את משך הזמן בו עבדתם במקום משנה עד שנה. הכינו פסקה לכל מקום עבודה לפי המבנה הבא: שנה- שנה, שם הארגון, הגדרת תפקיד, פרוט קצר של תחומי פעילות ואחריות.
שונות: כאן המקום לרשום תכונות שלכם הרלוונטיות לתפקיד, ידע נוסף רלוונטי כגון: שליטה בשפות, שליטה והכרות עם מערכות מחשב ותוכנות שונות.
דגשים:
1. נסו ככל שניתן להבין מהמודעה, או מתיאור התפקיד שקיבלתם, מה התכונות הנדרשות לתפקיד זה. שלבו בכתיבת קורות החיים מילים שיחזקו את הקשר שלכם לתפקיד המבוקש. אם מצויין שמחפשים אדם אנרגטי הדגישו את התכונה הזו ונסו להעביר אותה בתיאור התפקידים שבצעתם עד כה.
2. תאור התפקידים שבצעתם צריך להיות קצר וברור, ולהדגיש את היכולות שלכם. לא מומלץ לציין את סיבת העזיבה.
3. אם ניתן, השמיטו מקרים בהם הועסקתם בתפקיד זמן קצר מאוד וכן משרות זמניות ולא משמעותיות.
4. אם מופיע שם הארגון, נסו לקרוא ולדעת יותר על המקום כדי להשתמש בשפה המתאימה בכתיבת קורות החיים שלכם.
5. מכתב מלווה הוא דרך נוספת להדגיש את הייחוד שלכם ומידת התאמתכם לתפקיד. בצרוף מכתב כזה נסו לחשוב מה יגרום לקורא להתעכב מעט יותר בקריאת קורות החיים שלכם.